ANKARA (AA) - Petrol Ofisi Grup CEO'su Mehmet Abbasoğlu, akaryakıt ve madeni yağ pazarlarındaki liderliklerini güçlendirmek için yatırım yapmaya devam ettiklerini söyledi.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Petrol Ofisi 16-18 Mart'ta Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi'nde düzenlenen "Petroleum İstanbul - 16. Uluslararası Petrol, LPG, Madeni Yağ, Ekipman, İstasyon Market Ürünleri ve Teknoloji Fuarı"nda yerini aldı.

Şirket, 3 gün boyunca 22 ülkeden 1000'in üzerinde markanın ve binlerce kişinin ziyaret ettiği fuarda katılımcı ve destekçi olarak yer alacak.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Abbasoğlu, Türkiye'nin akaryakıt ve madeni yağ pazarında lider olduklarını belirterek, "4 kıtada 33 ülkeye madeni yağ ihracatı yapan, teknoloji ihraç eden bölgesel bir güç konumundayız. Akaryakıt ve madeni yağ pazarlarındaki geleneksel liderliğimizi korurken attığımız her adımda ülkemizin enerji koridoru konumunu güçlendirecek altyapı ve yenilikçi teknolojilere yatırım yapmaya, yarattığımız ölçek ekonomisi ile ülkemizin sürdürülebilir büyümesine katma değer sağlayacak girişimler yaratmaya devam ediyoruz." ifadelerini kullandı.

Abbasoğlu, Kahramanmaraş merkezli depremlerde ihtiyaçları karşılayabilmek için yaptıkları çalışmalara işaret ederek, şu ifadeleri kullandı:

"Deprem felaketinin ilk gününden bu yana yaptığımız destekler kapsamında bölgeye 100 milyon liralık kaynak aktardık. Bu çerçevede 5 milyon litrelik akaryakıtı afet bölgesinde yer alan 10 ildeki istasyonlarımızın otomasyon sistemi ile kademeli olarak AFAD'ın bilabedel kullanımına sunduk. Bölgedeki AFAD araçlarına ve AFAD'ın yönlendirdiği kurum ve kuruluşlara istasyonları ve mobil ikmal noktaları ile yakıt ikmali yaptık. 40 bin litrelik mobil konteyner tankını afet bölgesine indirerek AFAD'ın hizmetine sunduk. Bilabedel yardımlarımız dışında valilikler ve kaymakamlıkların koordinasyonunda, onların yönlendirdiği lokasyonlara mobil ikmal noktaları ile kesintisiz enerji de sağlıyoruz. Mersin ve İskenderun terminallerini besleyebilmek amacıyla toplam 8 aracımızı terminaller arası taşımayı sağlamak üzere yönlendirdik. Bugüne kadar afet bölgesine 2 bin 858 tankerimizle 64 milyon litreden fazla yakıt ikmali gerçekleştirdik. Bölgedeki yardım uçakları trafiğinin sorunsuz ilerlemesi için toplam 720 yardım uçağına 6 milyon 550 bin litre yakıt ikmali yaptık. 4 adet gezici tankerimizi havaalanı tadilatı ve diğer destek işlerinde kullanılmak üzere bölgeye taşıdık. Bölgede zarar gören yolların onarımı adına Karayolları Genel Müdürlüğü araçları ile bölgenin asayişi için kritik bir sorumluluğa sahip Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma Genel Komutanlığı araçlarına kesintisiz yakıt ikmali yapıyoruz. Terminallerinden deniz yolu ile akaryakıt tedarik operasyonu kapsamında gemilerimizi sürekli teyakkuz halinde tutuyoruz."