Türk Ögrencilerin Finlandiya'daki Büyük Başarısı

Erkan Ulu Robotik Takımı, Finlandiya’dan Jüri Özel Ödülü İle Döndü.Ortaokul öğrencilerinden oluşan robotik takımı Unforget2ables, Finlandiya’nın Riihimäki şehrinde düzenlenen VEX IQ Challenge Robotik Yarışması’ndan Jüri Özel Ödülü ile döndü.

Türk Ögrencilerin Finlandiya'daki Büyük Başarısı

Erkan Ulu Robotik Takımı, Finlandiya’dan Jüri Özel Ödülü İle Döndü.Ortaokul öğrencilerinden oluşan robotik takımı Unforget2ables, Finlandiya’nın Riihimäki şehrinde düzenlenen VEX IQ Challenge Robotik Yarışması’ndan Jüri Özel Ödülü ile döndü.

Türk Ögrencilerin Finlandiya'daki Büyük Başarısı
22 Ocak 2019 - 00:13

Aldıkları ödülle isimleri gibi unutulmaz olan Unforget2ables takımı; 12-13 Ocak tarihlerinde gerçekleşen ve Avrupa ülkelerinden katılımcıları olan yarışmada, “takım çalışmasındaki disiplinleri, turnuva katılımcısı takımlar arasındaki uyumlu örnek davranışları ve yarışma robotlarındaki nitelikli performans bütünlüğü” değerlendirilerek verilen bu özel itibarlı ödülü, Finlandiya Basketbol Birliği (FIBA) Başkanı Zitting ANTTI’den aldı.

VEX IQ Challenge European Open Yarışması; Avrupa’da bulunan üst düzey robotik takımlarını bir araya getiren, Robot Becerileri ve Takım Çalışması Mücadelesini kapsayan bir organizasyon ve Unforget2ables da yarışmaya Türkiye’den katılan iki okuldan biri. 
 
Turnuva kapsamında, dikdörtgen bir alanda robotlarla oynanan oyunlarda, robotların kabiliyetleri ile takımların robot kontrol ve programlama becerileri sınanıyor. Öğrenciler “Next Level” yarışma temasında tanımlanan, nesneleri toplayıp farklı puanlardaki bölgelere üst üste yerleştirme, yüksekte asılı kalma, takım arkadaşı ile yardımlaşma gibi görevleri tamamlayarak puan topluyorlar.

KENDİ OYNAMAK İSTEDİKLERİ OYUNLARI YAZIYORLAR
Özel Erkan Ulu Okulları Robotik Takımının mentorluğunu üstlenen bilişim teknolojileri öğretmeni ve eğitim teknolojileri uzmanı Meltem Öksüz Karagöz, “Öğrencilerimizin hayatlarının ve hayallerinin bilişim dersleri ile yeni boyutlar kazanması, gelecek için gerçekten değerli bir yatırım. Öğrenciler, kodlama dersi ile oynamak istedikleri oyunları nasıl yazacaklarını öğrenirken robotik teknolojileri dersi ile de donanım yeteneklerini geliştiriyor.” dedi.

STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics) alanlarını bir araya getiren projeler ürettiklerini de dile getiren Öksüz Karagöz “Biz öğrencilerimizle hayallerimizde yaşamak istediğimiz her şeyi mümkün kılmaya azmeden hevesli bir ekibiz. Okulumuzda sahip olduğumuz teknoloji ve bilişim altyapısı da çalışmalarımızı bu yönde destekliyor.” diyerek müfredat ve teknoloji farklılıklarını dile getirdi.

21. YY’IN GLOBAL ÖĞRENCİLERİ YETİŞİYOR
Okul; 2011 yılından bu yana uyguladığı tablet destekli teknolojik sınıflarının yanı sıra, 2015 yılında müfredatına eklediği “kodlama, robotik, grafik tasarım dersleri ve Girişimcilik & İnovasyon Kulübü”yle geleceği şekillendirecek 21. yy’ın öğrencilerini yetiştiriyor. 

“Robotik ve kodlama” dersleri, her sınıf düzeyinde aynı başlıklar altında işleniyor ancak dersler her yaş grubuna göre özelleştiriliyor. Oyun çağına daha ilkokul öğrencileri için sınıf, bir uzay üssü olarak hayal ediliyor ve öğrencilere görev olarak birtakım problemler verilip çözüm üretilmesi isteniyor. Ortaokul sınıflarında ise daha çok gerçek yaşamdan problemler üzerinde duruluyor. 

ANALİTİK DÜŞÜNMEYE İLKOKULDAN İTİBAREN BAŞLIYORLAR
Öğrencilerin hem bireysel hem de takım çalışması ile gerçekleştirdikleri bu dersler, iletişim ve liderlik becerileri kazanmaları desteklerken programlama ve problem çözümlemeleri ise analitik ve eleştirel düşünme yapısını geliştiriyor. 

Haftada 3 saat işlenen “programlama, robotik ve grafik tasarım” derslerinde “Scratch, Robotc ve Inkscape” gibi programlarla eğitim teknolojilerinden fazlasıyla faydalanılıyor. Öğrencilerin yıl sonu hedefi ise otonom hareket kabiliyeti kazanmış kendi robotlarını yaparak o robotları kumandasız bir şekilde labirentten çıkarabilmek.
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum