erkek protez saçthemeforest temaları

Bilim Ve Teknolojideki Son Gelişmeler

Araştırmacılar İnsan Hastalıklarının Bugüne Kadarki En Büyük Gen Dizilimini Gerçekleştiriyor 23 Mayıs 2013'te yayınlanan raporlara göre, İngiltere Londra Üniversitesi, bugüne kadar insan hastalıkları konusunda en geniş sıralama çalışmasını gerçekleştirmiştir.

Bilim Ve Teknolojideki Son Gelişmeler
05 Şubat 2020 - 00:13 - Güncelleme: 05 Şubat 2020 - 00:16

23 Mayıs 2013'te yayınlanan raporlara göre, İngiltere Londra Üniversitesi, bugüne kadar insan hastalıkları konusunda en geniş sıralama çalışmasını gerçekleştirmiştir. Çalışmalarında, bilim adamları altı otoimmün hastalığın genetik temelini araştırdılar. Bu hastalıkların kesin nedeni-otoimmün tiroid hastalıkları, Celia hastalığı, Cohn hastalığı, sedef hastalığı, multipl skleroz ve tip 1 diyabet bilinmemektedir, ancak genetik ve çevresel faktörlerin karmaşık bir kombinasyonu olduğuna inanılmaktadır.

Bulgularını Nature dergisinde yayınlayan bilim adamları, risk genlerinin nadir varyantlarının, ortak varyantlar tarafından açıklanabilecek bu koşulların kalıtsallığının sadece yüzde 3'ünü oluşturduğunu tahmin ediyor. Bu hastalıkların genetik riskinin, her biri insanlarda yaygın olan yüzlerce zayıf etkili varyantın karmaşık bir kombinasyonunu içerdiğini söylüyorlar.

Biyo mühendisleri Ter Geçirmez Kumaş Yarattı

ABD'nin California Üniversitesi'ndeki biyo mühendisler, 21 Mayıs 2013'te mikro sıvı teknolojisi kullanarak teri çırpabilecek su geçirmez bir kumaş icat ettiklerini söyledi.

Aşırı teri kendi kendine drene olan damlacıklara dönüştürür. Araştırmalarında, yüksek oranda su itici bir kumaşa dikilmiş su çeken (hidrofilik) iplikler kullanarak yeni bir mikro sıvı platformu geliştirdiler. Kumaşın bir tarafından su damlacıklarını emen, bunları iplikler boyunca iten ve sonunda diğer taraftan dışarı çıkaran iplik desenleri oluşturabiliyorlardı.

Sadece ipliklerin su geçirmesi değil. kılcal etki yoluyla. Çevredeki kumaşın su itici özellikleri suyun kanallardan aşağı çekilmesine de yardımcı olur. Geleneksel kumaşların aksine, su pompalama etkisi, damlacıkların yüzey gerilimi tarafından üretilen basınç nedeniyle, su ileten lifler tamamen doygun olduğunda bile çalışmaya devam eder. Kumaşın geri kalanı tamamen kuru kalır. Araştırmacılar, su ileten liflerin desenini ve kumaşın her iki tarafına nasıl dikildiklerini ayarlayarak, terin nerede toplandığını ve dışarıdan nereye aktığını kontrol edebilirler.

İnsan Cilt Hücreleri Embriyonik Kök Hücrelere Dönüştürüldü

16 Mayıs 2013'te yayınlanan bir rapora göre, bilim adamları büyük bir tıbbi atılımda ilk kez insan cilt hücrelerini embriyonik kök hücrelere dönüştürdüler.

ABD Oregon Ulusal Primat Sağlık Merkezi'nde bilim adamları tarafından oluşturulan klon embriyolar, beyin dokusu veya vücuttaki herhangi bir hücre türünün yanı sıra yeni kalp kasları ve yeni kemikler yapabilir. Bilim adamları 1996'da koyun Dolly'yi (ilk klonlanan memeli) yaratan aynı klonlama tekniğini kullandılar ve bağışlanan deriden on yıldan fazla bir süre boyunca vücudun süper hücrelerinin partilerinin nasıl yaratılacağı konusunda onları hayal kırıklığına uğratan teknik sorunların üstesinden geldiler. Bilim adamları tarafından tasarlanan yeni teknik, somatik hücre nükleer transferi adı verilen yaygın olarak kullanılan bir yöntemin bir varyasyonudur. Bireyin DNA'sını içeren bir hücrenin çekirdeğini, genetik materyali çıkarılmış bir yumurta hücresine nakledmeyi içerir. Döllenen yumurta hücresi daha sonra gelişir ve sonunda kök hücreler üretir. İşlem nispeten etkilidir, her hücre hattını üretmek için nispeten az sayıda insan yumurtası gerektirir, bu da pratik ve uygulanabilir hale getirir.

Kullanıcıya "İnsanüstü" Güçler Veren Bir Maske

Londra'daki Kraliyet Sanat Koleji 9 Mayıs 2013'te araştırmacılarının kullanıcıya "insanüstü" görüş ve işitme yeteneği kazandıracak iki adet 3D baskılı maske geliştirdiklerini açıkladı. Maskelerden biri kullanıcının kulaklarını, ağzını ve burnunu kaplar ve gürültülü bir ortamda izole bir ses duyabilmesi için yönlü bir mikrofon kullanır.

Bir kamera videoyu yakalar ve bilgisayara gerçek zamanlı olarak bir dizi efekt uygulayabilen ve kullanıcıya geri gönderebilen bir bilgisayara gönderir. Kullanıcı, uzun pozlama fotoğrafçılığının etkilerine benzer şekilde hareket modellerini görmek için maskeyi kullanabilir.

Geliştiricilere göre, teknolojinin birçok olası uygulaması var. Kullanıcı spordaki hareketi ve tekniği analiz etmek için görsel maskeyi kullanabilir. Konserler, işitme maskesini belirli bir sanatçıya konsantre olmak için kullanabilir.

Bilim Adamları Çeliği Dövmenin Çevre Dostu Yolunu Buluyor

Yayınlanan bir rapora göre 8 Mayıs 2013 tarihinde, ABD Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nde (MIT) bilim adamları, çelik dövme işlemi sırasında duman emisyonlarını azaltmak için bir teknik geliştirdiler. Bu, en kirletici endüstrilerden biri olarak çelik üretimi imajını değiştirmede uzun bir yol kat edebilir. Ek olarak, bilim adamlarına göre ortaya çıkan çelik daha yüksek saflıkta olabileceğinden başka yan faydalar da olabilir. İşlem aynı zamanda mevcut olanlardan daha ucuz olabilir.

Araştırmacılar, erimiş oksit elektrolizi olarak bilinen bir işlemin, özel bir kimya olmadan oksijen oluşturmak için ay toprağından demir oksit kullanabileceğini buldular.

Araştırmacıların yöntemi, pahalı ve tedarik bakımından sınırlı olan bir iridyum anotu kullandı, bu nedenle dökme çelik üretimi için uygun değil. Bununla birlikte, daha fazla araştırmadan sonra, erimiş oksit elektrolizindeki iridyum anodunun yerini alabilecek ucuz bir metal alaşımı belirlediler.

180 derecelik Görünüme Sahip Böceklerden ilham alan Kamera

2 Mayıs 2013'te yayınlanan raporlara göre, Illinois Üniversitesi ve ABD'nin Kuzey-Batı Üniversitesi'ndeki bilim adamları, 180 derece fotoğraf çekebilen ve son derece keskin görüntüler sunabilen böceklerden ilham alan yeni bir kamera geliştirdiler. Kamerada 180 minyatür lens ve olağanüstü geniş görüş açısı vardır. Biz insanlar nispeten düz gözlerin iki merceğini kullanarak fotoğraf çekerken, en kaliteli bir SLR fotoğraf makinesinin sadece bir düz merceği vardır. Yeni kamera, bir sinek şişkin gözüne benzer, yuvarlak bir yarım kabarcık üzerine monte edilmiş ve yaklaşık 180 derece fotoğraf çekmesine izin veren 180 mikro lens var. Bu sadece böcek gözü şeklinde bir kamera için mümkündür.

Geniş görüş alanı ile yeni teknoloji gelecekteki gözetim cihazlarında veya tıbbi (endoskopik gibi) prosedürlerde görüntüleme için kullanılabilir . Geliştiricileri, 360 derecelik bir görüş elde etmek için gösterdikleri iki yarıküreyi birleştirmenin yeterince basit olacağını söylüyor.

Mikro lens ve mikro ölçekli fotoğraf detektöründen oluşan her küçük göz ayrı bir görüntüleme sistemidir. Tüm bu gözler birlikte alındığında, yaklaşık 360 derece boyunca sadece bir çırpıda net bir resim çekebilecekler.

Yeni Sinek'ten ilham alan Hava Robotu

Harvard Üniversitesi, ABD'deki araştırmacılar, sineklerden ilham alan küçük bir robotu başarıyla tasarladı, üretti ve uçurdu. Böcek büyüklüğündeki bir robotun ilk kontrollü uçuşunun gösterilmesi, on yıldan uzun bir süredir çalışmanın doruk noktasıdır. Harvard Mühendislik ve Uygulamalı Bilimler Okulu ve Wyss Harvard'daki Biyolojik İlhamlı Mühendislik Enstitüsü tarafından ortaklaşa oluşturuldu.

Projeye Robbie denir. Milimetre ölçeğinde anatomi ve neredeyse görünmez bir şekilde çırpılan iki gofret ince kanadı ile sinek biyolojisinden esinlenmiştir (saniyede yaklaşık 120 kez). Küçük cihaz, mikro üretim ve kontrol sistemlerinin mutlak üstünlüğünü temsil ediyor.

Bilim İnsanları Herhangi Bir Yüzeyi Dokunmatik Ekrana Dönüştürebilen Teknoloji Geliştiriyor

Bilim İnsanları ABD'deki Carnegie Mellon Üniversitesi, kullanıcıların herhangi bir yüzeyi sadece bir el dalgasıyla dokunmatik ekrana dönüştürmelerini sağlayan yeni bir teknoloji geliştirdi.

Bu, bazı derinlik kamera sistemlerinin 'herhangi bir yüzeyi dokunmatik ekrana dönüştürmek için bir projektörle birleşmesini gerektiren önceki teknolojilerdeki önemli bir gelişmedir.

Yeni sistem Dünya Kiti olarak bilinir. Bir kişinin, sonraki kullanıcıların genişletilmiş bir sürümü "aşağı çekebileceği" takvimi yayınlamak için TV için bir uzaktan kumandayı "boyamak" veya bir ofis kapısını bir eline kaydırmak için bir kanepenin kolunu ovmasını sağlar. Bu geçici arabirimler, benzer hareketlerle taşınabilir, değiştirilebilir veya silinebilir, böylece son derece kişiselleştirilebilirler.

Araştırmacılar, oda geometrilerini kaydetmek, el hareketlerini algılamak ve görüntüleri istenen yüzeylere yansıtmak için tavana monte bir kamera ve projektör kullandılar. . Kullanıcılar bir menüden anahtarları, mesaj panolarını, gösterge ışıklarını ve diğer çeşitli arayüz tasarımlarını çağırabilir. Geliştiriciler, kullanıcıların nihayetinde jestlerle arayüzleri özel olarak tasarlayabileceklerini söylüyorlar.

İnsan Eylemlerini Doğru Olarak Tahmin Edebilen Bir Robot

ABD'nin Cornell Üniversitesi'ndeki Robotik Laboratuvarı 4 Mayıs 2013'te insan eylemlerini şaşırtıcı bir doğrulukla tahmin edebilecekleri yeni bir "akıllı" robot geliştirdiklerini söyledi. Robot, efendisinin boş kahve kupasını doldurabilir ve kapıyı kendisi için açık tutabilir.

Robot temel olarak insan eylemlerini öngörmeyi ve sonra buna göre ayarlama yapmayı öğrenir.

Genel ev aktivitelerini yapan kişilerin 120 3D videolarından oluşan bir veritabanından robot, vücudun hareketlerini izleyerek insan faaliyetlerini tanımlamak için eğitildi. . 3D kamerasıyla yeni bir sahne gözlemleyen robot, gördüğü etkinlikleri tanımlar, sahnedeki nesnelerle hangi kullanımların mümkün olduğunu ve bu kullanımların etkinliklere nasıl uyduğunu düşünür.

Bu makale Kapil Rawat üst düzey blog yazarı tarafından Mbbslimited.com [http://www.mbbslimited.com/] adına uluslararası öğrencilere MBBS'ye doğrudan kabul için asistanlık sunan bir eğitim danışmanlık şirketi tarafından yazılmıştır. , BDS ve Çin'deki Üniversitelere Mühendislik [http://www.mbbslimited.com/who-we-are.html].

Makale kaynağı: http://www.ezinearticles.com/?Latest-Developments-In-Science-And-Technology&id=8296735

Bu haber 41984 defa okunmuştur.

YORUMLAR