Bonzai ile ilgili korkunç gerçek tespit edildi!

Son dönemde artan kullanım nedeniyle gündeme gelen ve birçok Bakanlığı harekete geçiren uyuşturucu madde bonzainin...

Bonzai ile ilgili korkunç gerçek tespit edildi!

Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi Yardımcı Doç. Dr. Hüseyin Ayhan, yaptığı açıklamada, bundan 6 ay önce, 33 yaşında bir erkek hastanın kalp krizi teşhisiyle hastaneye geldiğini belirtirken, yüzde 100 damar tıkanıklığı görülen hastanın anjiyoya alınarak, kalp damarının açıldığını söyledi. Hastada kalp krizine neden olacak faktörler incelendiğinde, şeker hastalığının ya da hipertansiyon gibi bir bulguya rastlanmadığına işaret eden Ayhan, şöyle devam etti: ''Hastanın sağlık durumunu incelediğimizde kalp krizine neden olacak faktörlere rastlamadık. Ailesinde kalp hastası öyküsü yoktu ve çok çok az sigara kullanıyordu. Bu hastadan yola çıkarak kalp krizine yol açan faktörü belirlemek istedik. Hastayı ısrarlı bir şekilde sorguladığımızda kendisinin 12 saat önce aşırı dozdabonzai kullandığını söyledi. Bu noktadan hareketle kalp krizinde altta yatan bir faktör olmadığından, kullanılan bonzainin kalp krizine yol açtığını belirledik. Literatürü taradığımızda bonzai ile ilgili ölümler bildirilmesine rağmen kalp krizi olan vakaya rastlamadık. Literatürde esrar ve kokain gibi maddelerin kalp krizine neden olduğu biliniyor, ancak ilk defa bonzainin de kalp krizine neden olduğunu belirledik.'' Söz konusu hastadan hareketle, verileri olgu sunumu şeklinde derleyip Türk Kardiyoloji Derneğine gönderdiklerini, orada da bu çalışmanın yayınlandığını anlatan Ayhan, amaçlarının bu yayını literatüre sunarak, daha detaylı araştırma yapılmasını ve gerekli tedavinin bulunmasını sağlamak olduğunu söyledi. "Gençlerde farkındalık yaratılarak, bu bağımlılıktan kurtarılması lazım" Çok az miktarda kullanımla birlikte bile bağımlılık yapabilen bir madde olan bonzainin piyasada ucuz fiyata satılması nedeniyle kullanımının arttığına işaret eden Ayhan, şunları kaydetti: ''Bonzai ucuz, ama bağımlılık yapıcı etkisi çok güçlü. Bonzai doğal gibi sunuluyor, halbuki sentetik bir uyuşturucu, içerisinde 300'den fazla madde bulunmakta. Hangi maddenin ne tür etkisini bulunduğu bilinmiyor. İntiharlara sebep oluyor, psikozlara, depresyonlara ve daha birçok hastalığa sebep oluyor.Bonzai kullanan kişiler, bu sentetik uyuşturucuyu kullanırken zararları arasında kalp krizinin de olduğunu dikkate almaları gerekiyor. Bağımlı gençlerde bonzainin birçok sebeple ölüme neden olabileceği konusunda farkındalık yaratılması ve bu bağımlılıktan kurtarılmaları gerekiyor.'' Bonzai kullanan bir kişide göğüs ağrısı başlaması durumunda mutlaka hastaneye başvurması gerektiğini vurgulayan Ayhan, ''Kişi kalp krizi geçiriyor olabilir, acil müdahale yapılmazsa ölüme neden olabilir'' dedi. Doktorların da hastaları doğru ve detaylı sorgulaması gerektiğini ifade eden Ayhan, uyuşturucu kullanan bir hastanın doktordan bunu saklamak isteyeceğini, bu nedenle doktorun detaylı sorularla hastayı doğru cevaba yönlendirmesi gerektiğini söyledi. Ayhan, hastanın uyuşturucu madde kullandığının tespit edilmesi durumunda da profesyonel bir ekibe yönlendirilerek, gerekli tedavinin yapılması gerektiğini sözlerine ekledi.
Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.